Impresszum | Copyright © 2025 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi EgyetemBME
- Hallgatói ügyintézés
- Kollégiumok
- Programajánló
- Karrier
- Rendezvényszervezés
- Kapcsolat
A tanácsadási folyamatot pszichológus egyetemi hallgató tartja, aki folyamatos szakmai szupervízió mellett dolgozik. Előnye lehet, hogy a hasonló korosztályú segítőnél egyeseknek könnyebb lehet megnyílni, önmagáról beszélni.
A tanácsadás jellemzően heti egyszeri alkalommal, 50 percben zajlik és - problémától függően - 4 vagy 8 alkalmas folyamatra lehet számítani, de a probléma jellegétől és a megállapodástól függően ez lehet több és kevesebb is. A tanácsadás nyugodt, diszkrét környezetben zajlik. A kortárs tanácsadók a végzett pszichológusokhoz hasonlóan titoktartási kötelezettséget tartanak, a szupervíziókon is anonimitás mellett beszélnek a klienseikről.
Problémák, melyekben segíthet a kortárs tanácsadás:
Identity
A kortársak csoportos játékok formájában is segítik a hallgatókat, ilyen az Identity. Az Identity egy önismereti társasjáték, amely segíti az önismeret elmélyítését, a pszichológia tudományának megismerését, valamint a másokkal való kommunikációs készség elsajátítását, fejlesztését.
A játékalkalmak során betűkkel ellátott táblán dobókocka segítségével haladunk. Minden betűhöz egy-egy kártyapakli tartozik, amelyek megoldandó feladatokat, elgondolkodtató kérdéseket rejtenek. Ebben a játékban egy nyertes sosem lesz, az a kimondatlan cél, hogy mindenki jusson útravalóhoz, amelyből a későbbiekben kamatoztatni tud. Az alkalmak során egyszerre 6 ember tud játszani – ez pusztán azért van így, mivel kiscsoportokban oldottabb beszélgetés tud kialakulni, illetve a két órás intervallum így biztosítja, hogy egy-egy ember minél több kártyát húzhasson.
Természetesen a játék során fontos egymásra is figyelni és reflektálni, hiszen mások visszajelzéseiből sokat tud alakulni az énképünk.
A korábbi tapasztalatok visszajelzései alapján mindig jó hangulatban és izgalmas élményekkel gazdagodva távoznak a játékosok.
ConnAct
A ConnAct egy olyan önismereti társasjáték, amelynek célja, hogy a résztvevők változatos és szórakoztató feladatok segítségével elmélyüljenek saját belső világukban, rálássanak életük különböző területeire (emberi kapcsolatok, önmegvalósítás, kommunikáció, énkép, szabadidő, intimitás), valamint megismerjék játékostársaikat.
A játékot 3-6 fő játszhatja. A játékpálya egy emberi agyat formál. Ebben található 6 zóna, vagyis 6 életterület (énkép, önmegvalósítás, kommunikáció, emberi kapcsolatok, szabadidő, intimitás). A játékosok a táblán szereplő 6 életterületet barangolják be, a kiinduló életterülettől haladva a céljuk felé. Minden lépésért feladatot kell megoldaniuk. Előfordulhat, hogy szópárbajt, szájkaratét kell vívni a másikkal, eltökélten érvelni, indokolni és magyarázni. Máskor 5 idézet közül kell kiválasztani azt, ami valamiért megszólítja, megérinti a játékost, és meg kell osztania a többiekkel, hogy miért arra esett a választása. A változatos és szórakoztató feladatok segítségével a játékosoknak lehetőségük nyílik saját gondolataik, érzelmeik kreatív úton történő bemutatására.
Ahogy a játék neve is jelzi, a csoportos játék lehetőséget nyújt a másokhoz való kapcsolódásra. A játékostársaktól visszajelzéseket lehet kapni és végeredményben egy maradandó közösségi élményt szerezni.